top of page
Featured Posts
Check back soon
Once posts are published, you’ll see them here.
Recent Posts
Archive
Search By Tags
No tags yet.
Follow Us
  • Facebook Basic Square

בית חכם

מהו בית חכם? מה נותן לי בית חכם?

בית חכם הוא מערכת ניהול של אלמנטים חשמליים ואלקטרוניים הקיימים בבית כגון: תאורה, תריסים, דוד חשמל, תנור אמבטיה, מזגנים, טלוויזיות, ממירים, מערכות קולנוע ביתי ועוד והכל נשלט מאפליקציה או מתגים בקיר כאשר כולם נשלטים בעזרת אפליקציה לטלפון נייד, טאבלט, מחשב וכדומה.

הרעיון בכללותו הוא לשלוט בכלל האלמנטים בצורה נוחה חכמה ויעילה מבלי להיות בסמוך לכל מתג ובעזרת רצץ פעולות מקרו המבוצעות על ידי מערכת הבית חכם.

לדוגמא, כאשר יש לי מערכת חשמל חכם, אני יכול לקבוע שכל יום אחרי השקיעה ידלקו אורות בגינה, שביל כניסה ומספר בית וללא מגע יד אדם.

דוגמא נוספת היא האפשרות לצאת מהבית ובלחיצת כפתור בודדת אני יכול לסגור תריסים, לכבות תאורה, לכבות מזגנים ותנורי אמבטיה ולהפעיל אזעקה והכל בלחיצה כפתור אחת.

עוד דוגמא שכיחה היא יישום של מערכת חשמל חכם יחד עם גלאים לצורך חיסכון בחשמל ואנרגיה. גלאי שמזהה שאין תנועה בחלל מסוים יכול לכבות את התאורה, תנור/דוד וכדומה. גלאי המזהה תאורה טבעית בחלל יכול להנמיך את עוצמת האור במנורה בחלל.

האפשרויות הם רבות ומגוונות והשמים הם הגבול. אז מה בעצם נותנת מערכת בית חכם?

נוחות, יופי, ביטחון, בטיחות, חסכון בחשמל, אסתטיקה, העלאת שווי הנכס וכן, גם פינוק.

איך עושים זאת?

ישנן 2 שיטות עיקריות בהתקנת מערכות חשמל חכם:

  1. מערכת קווית- לרוב יקרה יותר ובל בעלת יכולות גבוהות ורמת אמינות גבוה ומצריכה הכנות ייעודיות מבעוד מעוד.

  2. מערכת אלחוטית- לרוב זולה יותר ומבצעת את העבודה אך מוגבלת יותר ביכולותיה.

לרוב, כאשר ישנו בית קיים נהוג לעבוד עם מערכות אלחוטיות. בבית חדש כאשר הסטנדרטים גבוהים ונדרש לשלוט על מגוון מוצרים נרחב, המערכת הקווית תקבל עדיפות.

החלטתם לגבי מערכת?

תוודאו שיש לה יבואן מסודר עם תמיכה טכנית בגיבוי היבואן ולא רק המתקין.

תוודאו שאתם לא מתפשרים על זול היות והעלות הכוללת אינה זולה. גודל האכזבה ונזק הכלכלי העצום בהחלפת מערכת לא שווה את החיסכון הראשון ויעלה הרבה יותר בהמשך.

איך עושים הלכה למעשה..

במידה ובחרתם מערכת אלחוטית – ניתן להחליף מתגים קיימים במתגים של הבית החכם וללא כל שינוי בתשתית הקיימת. אין צורך בהיערכות ממשית פרט למקרים חריגים. בכל מקרה, צריך להתייעץ עם חברת הבית החכם ולוודא תאימות של המערכת למצב הקיים.

במידה ובחרתם מערכת קווית – עליכם לבצע תכנון מדויק לכל אלמנטים כולל הכנת תשתית וצנרת מתאימה וזאת על פי הנחיות חברת הבית החכם.


bottom of page